封闭的门

Category: By Mr Yee

夜深一点钟,已经是我习惯了的时刻。之前是赶功课、赶报告才会熬到这个时间,睡眠时间也自然是短了。

如今,与其说是习惯,不如说是我已经喜欢了窗外那黑幽幽的夜空。

 

有一些能分享的东西,我情愿自己埋藏将之在心里,也不愿意告诉他人。毕竟是一些我自己认为很私人的事物。通常这些事,随着时间,慢慢的,慢慢的,也会被我淡忘。十天后的我看了这一段,你说,我还会记得自己提的是哪一件事吗?

在这儿,有没有必要提醒我自己呢?呵呵。

 

虽然有些人知道我的思想有一点开放,毕竟我的内心有几道门是封闭着的。只有我,持着那几道门的钥匙。只有我,能进入那几道门后面的房间。

所以,出外跟朋友聚会,或是跟一些熟络的朋友喝茶聊天,我很少将自己的私事告知他人。或是,静静地听他们说故事。在这种场合,我较少想到什么就说什么。通常,想到的东西,我都会先一一过滤,再将过滤后的东西说出来。

过滤得来,他们也转换话题了。

 

比起言语,我比较善于用文字说出来。写到这儿,我迟疑了。我开始怀疑着我自己。

比起言语,我真的善于用文字表达我的内心情感吗?

 

4 comments so far.

  1. pRiScILLa April 25, 2010 at 12:53 PM
    ""比起言语,我真的善于用文字表达我的内心情感吗?""

    yes...u are... =))dun u think it's kindaaaaaaa harddd to keep everything to urself instead of sharing them out??at least maybe ur "heng dai" could help u to solve ur problems >.<....for me it's harddd =S i would feel like dying..LOL
  2. Mr Yee April 25, 2010 at 8:18 PM
    nah.. this is the nature difference between men and women. Most of the men tend to keep it to themselves while women tend to share it to their friends.

    Probably, i m one of them.
  3. pRiScILLa April 26, 2010 at 12:09 PM
    owhhhh !!>.< butt u'd been a little bit too over ba =D it's reli sickening to keep allll inside...sumtimes,it's necessary to share them out =P ^^
  4. Mr Yee April 26, 2010 at 1:39 PM
    Give urself a chance try to observe ppl.

    You may find out some ppl behave different between reality and virtual worlds.

Something to say?



Related Posts with Thumbnails